Alweer een grote stap voorwaarts. Het casco van ons pontje is rechtop gezet nadat de werkzaamheden aan het vlak gereed waren.
Hieronder een plaatje van de jongens die nu in de romp aan het werk zijn.
En wat direct opvalt zijn de prachtige vloeiende lijnen van het ontwerp. Zelden hebben wij zo’n mooie rompvorm gezien. Alle lijnen zijn vloeiend gebogen er zit geen recht lijntje in. Dat bewijst maar weer dat ze vroeger echt mooie scheepjes konden bouwen, puur hollands na-oorlogs vakmanschap.
Er gaat iets veranderen, dat moet in verband met de veilgheid en nieuwe regelgeving, door het toegevoegde gewicht van de staalplaten zal de romp wat dieper gaan liggen. Daarom is besloten om een verhoging van 10 cm toe te passen zodat het zogenaamde ‘vrijboord’ wat hoger wordt. Simpel gezegd ligt de boordrand dan wat verder boven water.
Dan zijn de leerlingen bezig met het achterdekje. Dat was erg slecht en wordt nu vervangen. De brandstoftank wordt daar weer onder gehnagen maar nu met een vulopening die aan de huidige milieueisen voldoet. Bij het vullen mag geen diselbrandstof in het buitenwater terecht komen dus…
Het bovenstaande plaatje lijkt op een grote chaos maar wie even doorkijkt ziet in het midden de hennegatskoker van de roeras. Alle delen de besturing gaan daar weer op gemonteerd worden. De brandstoftank krijgt daar ook weer zijn plaatsje.