En dan zijn de leerlingen van de opleiding Bouwmensen zover dat de nieuwe stuurhut in elkaar kan worden gezet in een proefopstelling. Er is gekozen voor Slavonisch eikenhout met nagenoeg geen knoesten. Geen goedkope oplossing maar zoals onze sponsors al begrepen hebben willen we de restauratie van de Zeldenrust op de beste manier doen zodat het behoud voor vele jaren is veilig gesteld. Op de foto ziet u de leerlingen aan het passen en meten, alleen de hoogte van de deur is nog onbekend. Dat weten we pas wanneer de motor is ingebouwd en de kast daar omheen sluit aan aan de stuurhut onderkant die we nieuw moeten namaken.
Intussen zijn we ook druk aan het verzamelen want we hebben veel onderdelen nodig voor de verdere uitrusting. Er is al hang- en sluitwerk, navigatieverlichting en zelfs goedgekeurde reddingsboeien. Dave Aben heeft de naam ons pontje op de reddingsboeien gezet en de verplichte reflecterende strepen aangebracht. Hiernaast een plaatje van de boei met naam.
Nog een plaatje van de proefopstelling van de stuurhut met de reddingsboei erbij. Op het dak van de stuurhut komt straks een klapbaar mastje waar het toplicht in komt. Dat mastje is inmiddels ook al klaar, gemaakt door Wilco.