Inmiddels zijn we alweer een paar weken verder en de werkzaamheden lopen als gepland. Na de diagnose waarbij we met grote waarschijnlijkheid kunnen aannemen dat de motor geen inwendige schade heeft heeft er een complete facelift plaatsgevonden. Eerst flink schoonmaken en ontvetten en dan gaat de verfspuit er op. Dat geeft meteen een vriendelijk beeld en het is altijd leuk om aan een schoon en mooi motorblok te werken.
De opbouw kan beginnen en dan zien we op de foto’s dat de startmotor aan de ene zijde is gemonteerd en aan de andere kant zijn de in- en uitlaatspruitstukken gemonteerd. De koelwaterpomp geeft nog een klein probleem =omdat de maat afwijkend is. Maar onze technische mensen bedachten weer een oplossing en sponsor Kepser Prometaal heeft een lasersnijmachine en daar gaat met als voorbeeld de pakking een stalen vulplaat gemaakt worden, millimeter precies uitgesneden uit 2mm staalplaat. De radiateur is onderweg en die gaan we straks met koelwaterslangen aan de motor koppelen. Meer daarover de volgende keer.
Als volgende gaat het hele brandstofsysteem gemonteerd worden. Eerst heel precies alles schoonmaken, alle leidingen doorblazen wat er mag niet het kleinste vuiltje in zitten anders raken de injectors verstopt. Er ontbrak nog een deksel om de pompelementen in de brandstofpomp te beschermen. Nergens meer te krijgen dus dat moesten onze mannen heel precies namaken.